"שְׁמַע יִשְׂרָאֵל,ה' אֱלהֵינוּ ה' אֶחָד" – מפה לבימת בית הכנסת – Congregation Ocean Reef פלורידה, ארה"ב

"שְׁמַע יִשְׂרָאֵל, ה' אֱלהֵינוּ, ה' אֶחָד"

מפה לבימת קריאת התורה
בית הכנסת Congregation Ocean Reef
פלורידה, ארה"ב

אוגוסט 2023

 

פריט טקסטיל זה עוצב ונוצר במיוחד עבור קהילת בית הכנסת  Congregation Ocean Reef שבפלורידה ארה"ב והוזמן ע"י נשיאת בית הכנסת הגב' Susan Hirschbiel להחשף לראשונה בתפילות ראש השנה תשפ"ד.

בעיצוב המפה מספר היבטים שביקשתי לבטא באמצעות העיצוב. מראה ייחודי ומהודר, פריט שיהיה מעוצב בלעדית לקהילה ושייצג את היותנו יהודים המקיימים את מצוות יהדותנו בתפוצות השונות בארץ ובעולם.

בחירת החומרים והעיצוב נעשתה בקפידה על מנת להקנות למפה מראה אלגנטי, עכשווי ואצילי, על כן נבחרו חומרים וטכניקות עבודה חדשות המאפיינות את עבודת הסטודיו.

שימוש בקטיפה גרמנית משובחת בצבע כחול רויאל היה הבסיס להמשל בחירת החומרים והגוונים,  בד סאטן  פודאנג' בצבע שנהב מבריק היה חמור הגלם שנבחר לחיתוך האותיות שאפשר לנו ליצור אותיות  גדולות ומקודשות הניתנות לקריאה למתבונן גם ממרחק שכן חלל בית הכנסת גדול ומרווח.
הצבע הלבן השנהבי הבוהק יחד עם גוון הכחול העמוק השתלב נהדר ברקמת זהב מעודנת ועל כן מסביב לאותיות נרקמו פסי זהב מעודנים שידגישו את האותיות.
בנוסף יצרנו פס זהוב בגוון תואם שנתפר בכל קצוות המפה ותחם את חלקה העליון של המפה והדגיש את פינות השולחן, בכך יצרנו מראה חדשני לרקמה מסורתית ושילוב בדים.
הציטוט המרגש כל נפש יהודית "שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד". אותו אנו מציינים בתפילותינו בכל יום  מופיע רקום בהדרו בחלקה הקדמי של מפה הפונה לקהל המתפללים. 
בקדמת הטקסט שפתח את ההצהרה האומנותית פתח בציטוט מתוך פרשת ״ויצא״ – "וּפָרַצְתָּ יָמָּה וָקֵדְמָה וְצָפֹנָה וָנֶגְבָּה"

הבטחת יעקב אבינו היא המשך להבטחה שניתנה לאברהם, שזרעו יתפשט בכל הארץ: מערב, מזרח, צפון ודרום, ביקשתי להביע את הרעיון  בשימוש לוגו הקהילה מגן דוד מעוטר בענפי עלי זית כשהו רקום בגווני הזהב והשמנת, ושימוש במוטיב ענפי הזית העוטף את לוגו ומהדהד את אדוותיו על גבי המשטח. והדהוד היהדות ברחבי העולם כדי לציין זאת בצורה עיצובית, ארבעה ענפי זית רקומים בארבע פינות המפה, המעוטרים בגדילים דמויי ציצית בגוון שנהב התואם לאותיות הרקומות.גדילי השנהב חוברו למפה בעינית שחורה מהודרת הנטמעת ונעלמת במראה הכללי ונותנת לגדיל הקשירה את מלא הדרו.

 

העבודה על עיצוב המפה ארכה מספר חודשים והסטודיו התכבד בעיצוב ויצירת הפריט לבית הכנסת. פריט המשלב את עולמות העיצוב והיודאיקה יחד עם השראות עיצוב אופנתיות, שילוב של עיצוב ישן וחדש, תעשייתי מול עמלנות עבודות היד.

כאמן, טקסט וטקסטיל הם שילוב מרתק עבורי ובעבודתי אני חוקר אותם ומשלב אותם בעבודות העיצוב והטקסטיל שלי.

כולל ציטוטים ממקורות יהודיים ותפילות; השימוש בטכניקות הדפסה, רקמה, טקסטורות, בדים וחומרים נוספים, הכל בצבעים הרמוניים, הם המוטיבים החתומים של עבודתי האמנותית – העיצובית".

מעצבים עבורך מסורת

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן