תיק לטלית ממעיל פרווה

"מדור לדור"
תיק מהודר לטלית מפריט לבוש שהותירה האם בלכתה.
2019

בתערוכה " שמחות קטנות" ביקשתי לבטא מלבד רעיון רגשי של תהליך פרידה גם את תהליכי המסורת שאפיינו קהילות יהודיות בעבר ובהם תרומת פריטי לבוש שהותירו נפטרים לשם יצירת תשמישי מצווה ופריטי קודש שונים.

במחקר שערכתי גיליתי בספרי הלכות כי מצויין במפורש כיצד יש לפרק פריטי לבוש של גברים ונשים על מנת  שיוכלו להיות בשימוש בבתי הכנסת וכפריטי קודש שונים. 

מסורת זו שאפיינה קהילות יהודיות בעבר למעשה מתחילה תהליך של המוכר לנו כיום כ"מחזור" "או "שימוש שני" כפי שהיה קרוי מוקדם יותר בקהילות השונות – שהוא למעשה יצירת תשמישי קודש  מפריטי לבוש שהותירו בלכתם נפטרים.
אחד הפרויקטים המרגשים שיצרתי מיד לאחר התערוכה "שמחות קטנות" ושהעצים את הרעיון העומד מאחוריה היה עיצוב תיק לטלית מפריט שהותירה אם המשפחה

מעיל דמוי פרווה שהיה בשימוש האם ובעל ערך רגשי למשפחה,  נפרם בעדינות ונגזרו ממנו חלקים שימשו ליצירת פריט חדש. עם בחינת החלקים שנותרו הצעתי כי ניתן יהיה ליצור משאריות הבד תיק מהודר לטלית לבני המשפחה.


על גבי התיק נרקם באותיות מוזהבות הציטוט "ואני תפילתי לך עת רצון"  ואותיות המילה טלית בכתב רשי
בטנת התיק עשוי בד משי שתאמה את צבעוניות הפרווה  וכן נרקם המשכו של הציטוט " אלוהים ברוב חסדך ענני באמת ישעך" ובכך התיק נוצר במראה אחיד ושלם מבחינה אסטתית ועיצובית 


תיק מהודר לשימוש בן המשפחה ממעיל פרווה שהותירה אימו בלכתה. 
תיעוד מרגש, ליצירת פריט קדושה  המזכיר למשפחה את האם.

מעצבים עבורך מסורת

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן