כסה – גלריה אשכילה – יפו

"כסה "
תערוכה קבוצתית


גלריה אשכילה – יפו
אוצרים : יואב בן דב, איתי גבאי

ספטמבר 2023

 

 

כסה הוא מצב בו הלבנה בכיסויה, ראש השנה, רגע המולד. להתחיל מה"אין" ושוב מחדש. תערוכת כוונות זו, מחברת יחדיו מקבץ אמנים מקשת עשייה רחבה, רקע שונה ודעות מגוונות. כמציין לדרכה האמנותית של אשכילה עד כה ועד הכסה הבא.

 

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה אוצרותי המחבר בין אמנות לכתובים במטרה להצביע על קיומו של גשר חמקמק ולעיתים בלתי נראה, גשר השפה, ממנה ודרכה נובעות העבודות. ברצון לבסס מכנה משותף המאפשר לקרוא את המראות הניבטים בתערוכה באור שונה, באורה של העברית. דברים בחומר.

 

הקשר שבין העבודות עדין ונסב בעיקר בהקשרים, בסב-טקסט. לעיתים בהומור, לעיתים בביקורת או בתום, ברם בעברית, בנראותה ובמשמעותה. על מצע העבודה, בשמה או במוחו המפענח של הצופה.
בתערוכה יוצג מעיל – אחד הפרוייקטים הראשונים ששילב את אומנות הטקסטיל והטקסט – מתוך פרוייקט "דיאלוג בין אדם ואלוהים" שנוצר כמחקר מחקר-זהות לקראת פרויקט הגמר במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר (2001).


פרוייקט זה יחד עם העבודה “עורות גנוזים”, נבחר כפרוייקט הראשון והיחידי מאז של בוגר שנקר ממחלקות העיצוב, להציג את העבודה בתערוכת האמנים הצעירים והמבטיחים Artlink מטעם בית המכירות הפומביות “סותבי'ס”, תערוכה שהוצגה בישראל, אמסטרדם ומסקווה.

עוד על העבודה תוכלו לקרוא כאן
אודות התערוכה והפרוייקט "דיאלוג בין אדם ואלוהים"

עוד על העבודה

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן