טיפוגרפיה מסורתית בעיצוב חדשני

טיפוגרפיה מסורתית בעיצוב חדשני
עיצוב טלית ותיק לטלית תואם לחתונתם של אסנת ואבשלום
2021

בפגישה הראשונה שערכנו סיפרה אסנת על הרצון לעצב טלית לקראת נישואיה שתביע עיצוב ייחודי ומשמעותי כשם שטקס הנישואין מאחד את בני הזוג

אסנת ציינה כי בן זוגה אוהב את צבע התכלת וכי היא מבקשת לשזור בעיצוב חוטי כסף בהתאמה.

כשהתחלתי לפתח עיצוב שיהלום את המעמד ויקנה לו ערך רגשי נוסף, חשבתי על הקשר בין שמותיהם של בני הזוג. אז גם גיליתי כי שמותיהם הפרטיים ושמות המשפחה מתחילים באותן אותיות.

אהבתי הגדולה לתחום הטיפוגרפיה הובילה אותי לשחק עם האותיות ולנסות ליצור מהן עיצוב בעל משמעות – כך הגעתי לפונט של כתב רש”י שהוא כתב מסורתי בעל ערך יהודי היסטורי ואומנותי גם יחד.

שילוב האותיות זו מול זו ואיחודן יצר צורות מעניינות שאפשרו לי להתחיל לעצב  דימוים של פסים ואלמנטים עיצוביים שיוכלו להופיע הטלית ובתיק הטלית.

אסנת ביקשה כי הטלית תהיה בצבעה המקורי – שמנת, ועל כן דגמתי רקמות חוטים בצבעים שונים כדי למצוא את השילוב הטוב ביותר לבחירת חומרי הגלם והצבעים לטלית המהודרת.

בשיטוטיי בין חנויות הבדים חיפשתי חומרי גלם שיאפשרו לי לשמור על מראה מהודר ויוקרתי, אך יחד עם זאת יהיו מספיק נועזים כדי ליצור עיצוב מרשים בעטרה ובתיק הטלית. באחת החנויות מצאתי בד כסוף בעל טקסטורה עדינה של אריגה שהיווה את התשתית ליצירת התיק, העטרה וארבע הכנפות שישמשו לקשירת הציצית.

את הציטוט מתוך “ברכת הכהנים” יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ. יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ. יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. מיקמנו בעטרה. הצעתי כי על תיק הטלית נרקום ציטוט רקום מתוך קולקציית קיץ 2021 המתאר את הקשר בין אלוהים ואדם ומיוחד בהקשרו גם לטקס נישואין ”וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי, לְעוֹלָם, וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט…”


איחולי מזל טוב לאסנת ואבשלום. הרבה רגעי אושר ושמחה משפחתיים.
לעיצובים נוספים של טליתות הקליקו כאן

לפרטים נוספים בהתאמה אישית ניתן לפנות בדף צור קשר

מעצבים עבורך מסורת

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן