דרך ארץ – בין יבנה לציפורי

"דרך ארץ "
בין יבנה לציפורי

תערוכה קבוצתית


גלריה הסדנא לאמנות – יבנה
גלריה אורייתא – הושעיה 

אוצרים : ליאורה לוי , רוני ראובן
אפריל /מאי 2023

 

כמעצב וכיוצר טקסטיל עם חיבה לטיפוגרפיה – העיסוק שלי לא אחת ביצירת ציטוטים רקומים בעלי משמעות דתית ונוסטלגית בעבורי.

"לנושא 'דרך ארץ' ניתן להתייחס במובן הראשוני והפיזי – דרך פיזית המחברת את שני המיקומים של הגלריות. אך מעבר לכך 'דרך ארץ' במובנים של מידות, של מערכות יחסים ערכיות שמאפשרות קיום של בני אדם. במשפחתם, בקהילה וגם בארץ בכלל."

 

במייל בו הצעתי את העבודות  "דע מאין באת"  ו"שמע בני" לתערוכה  ציינתי כי  "משחר ילדותי כאדם מאמין נחרטו בי ציטוטים ממקורות היהדות בעלי משמעות חזקה. המשפט "דרך ארץ קדמה לתורה" טומן בחובו את כל שספגתי כבר כילד בבית הוריי – דרכי ההתנהגות היומיומית. להיות אדם, עוד קודם לשיח על מצוות ספציפיות. מתן כבוד לכל אדם באשר הוא, ואהבת הזולת,  הבית בו גדלתי וחונכתי לדרך ארץ, מסמל עבורי את המקור, את המקום ממנו באתי, מתוכו אני חי, יוצר ופועל, בשילוב הערכים אותם ספגתי באמצעותם בבגרותי אני נודד בעולם וגם בעולם הדימויי והאומנות. גם אם ארחיק נדוד בנסיבות חיי, פיזית או רעיונית-נפשית או דתית, תמיד אחזור לשורשים, למקום ממנו באתי ובו הוענקו לי חינוך, ערכים ודרך ארץ.

 

התערוכה "דרך ארץ" נפתחת בשתי גלריות מקבילות בארץ בגלריה הסדנא לאמנות – יבנה גלריה הסדנה לאמנות, יבנה ולאחריה בגלריה אורייתא ליאורה לוי – אורייתא – מפגש על אמנות וזהות אישית שבהושעיה.

בתערוכה בגלריה אורייתא מוצגת העבודה "שמע בני" שהייתה משמעותית ביצירת התערוכה והפרוייקט "שמחות קטנות" ומייצגת  מכל את הקמת הסטודיו.

לקראת תהליך העבודה על הפרוייקט ביקשתי לחזור לשורשי לימוד עבודת הרקמה המסורתית זו שהפכה ברבות השנים לרקמת תשמישי הקדושה המסורתיים.

בתהליך דגימת פריטי לבוש מארון הבגדים שהותיר אבי לאחר פטירתו נדגמו צבעים וטקסטורות מבגדיו ובטכניקת פיתוחי טקסטיל הומרו אלו לטכניקות רקמה מגוונות בצבעים שונים, תוך הדהוד הטקסט לאותו הזכרון שהותיר האב לאחר לכתו.״

ההשראה לעבודה היתה עיצוב כרך "התלמוד הבבלי" של של הרב עדין שטיינזלץ ז״ל שהיה מונח בקביעות על שולחנו של אבי בשבועות שלפני פטירתו.

העבודה ״שמע בני״ החלה להיווצר שבועות בודדים לאחר פטירת אבי – היתה זו עבודה שניטעו בה ברגישות באהבה רבה חמלה, עצב והמון אמפטיה.

מתהליכי העבודה

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן