אוֹחִילָה לָאֵל- מעיל לספר תורה לראש השנה וימים נוראים

אוֹחִילָה לָאֵל

 

מעיל לספר תורה לראש השנה ולימים נוראים  – לבית כנסת במודיעין 

(2018)

משפחת שרף הזמינה ממני מעיל תורה נוסף לראש השנה ויום כיפור. העבודה “דע מאין באת” מתוך התערוכה  “מקודש לחול” שימשה מקור השראה ליצירת עיצוב מעיל התורה.


ביקשנו לשמור על אלמנט הצבעוניות המשתנה במילות הפיוט שנבחר, כפי שנעשה במעיל התורה הראשון שעיצבתי בהזמנתם, אך בחרנו יחד בטכניקה ובטכנולוגיה חדשה.


 עיצוב ועימוד הטקסט נעשו כך שצבעוניות האותיות מתחלפת במעבר צבעים עדין בטכניקת רקמה ובחוטי זהב. שמרנו במעיל זה על העימוד הכללי של הטקסט ועל עיצוב זהה למעיל התורה "שחר אבקשך", שנתרם עם הכנסת ספר התורה.


הטקסט המרגש שנבחר לעיצוב המעיל הוא קטע מתוך הפיוט "אוֹחִילָה לָאֵל"

אוחילה לאל –  פיוט מרגש מתוך תפילת ימים נוראים הוא "רשות", שבה מבקש שליח הציבור בפני הקב"ה שיאזין לתפילתו.


לאחר עיצוב הקונספט הכללי של מראה המעיל, בחירת הטקסט, בחירת סוג האות והמראה הכללי עברתי לפיתוח תהליך הצבע והרקמה. שהפעם נעשו בטכניקה של עיצוב בעבודת מכונה מכיוון שהחוטים עדינים התאפשר למלא את האותיות בתך מהודר של רקמת תך סאטן ולשנות בתוך הטקסט את גוני הצבע המתחלפים.

כמו גם בעבודה המקורית, שבה אותיות הטקסט נדגמו מטקסטורות צבעוניות הבגדים, ביקשה משפחת שרף לתת פרשנות חדשה בעיצוב המעיל, ועל כן נדגמו צבעים המעצימים את קדושת הימים הנוראים בגוונים שונים של כסף, זהב ותכלת. גם במעיל זה עוצבה ראשה למעיל התורה המביעה את עיצוב כתר התורה ובה נרקמו המילים "אוחילה לאל" ועל המעיל  נרקמו המילים "ה’ שְׂפָתַי תִּפְתָּח וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ"

אני נוהג לתעד את תהליך העבודה בכל פרויקט ופרויקט כדי שאוכל לבחון בראייה מרחוק פעולות שיצרתי כאומן יוצר ומעצב.
מעיל תורה בהזמנת משפחת שרף לבית הכנסת במודיעין (2018)

מעצבים עבורך מסורת

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן