שַׁחַר אֲבַקֶּשְׁךָ – מעיל לספר תורה – בית כנסת במודיעין

שַׁחַר אֲבַקֶּשְׁךָ – מעיל לספר תורה לבית הכנסת במודיעין

(2018)

העבודה "שמע בני" שהוצגה בתערוכה "שמחות קטנות" שימשה מקור ההשראה ליצירת עיצוב מעיל התורה.


האם, רבקה שרף ז”ל, נהגה לשיר לילדיה בזמן הדלקת נרות השבת את הפיוט "שַׁחַר אֲבַקֶּשְׁךָ", שנחקק בזיכרונם. בחירת הטקסט שיירקם על מעיל התורה הייתה נקודת המוצא לתחילת העיצוב.


שַׁחַר אֲבַקֶּשְׁךָ הוא פיוט שחיבר הפייטן רבי שלמה אבן גבירול, בן המאה ה-11. הפיוט הוא אחד מפיוטי הרשות לנשמת כל חי והוא מושר בקרב קהילות רבות.

לאחר עיצוב הקונספט הכללי של מראה המעיל, בחירת סוג האות והמראה הכללי עברתי לפיתוח תהליך הצבע והרקמה.


כמו גם בעבודה המקורית, "שמע בני", שבה אותיות הטקסט נדגמו מטקסטורות צבעוניות הבגדים, משפחת שרף ביקשה לתת פרשנות בעיצוב המעיל ולספר סיפור משפחתי מרגש ובכך להעצים את הסיפור העומד מאחורי תרומת ספר התורה.


אם המשפחה אהבה עיצוב ואסתטיקה ונהגה לרכוש בביקוריה בחו”ל צעיפי משי של מותגי על. בלכתה הותירה למשפחתה אוסף פריטי טקסטיל בעלי ערך רגשי ואסתטי רב. בפגישות העבודה שערכנו דגמתי את צבעוניותם של הצעיפים ואת הטקסטורות, וכל מקטע מיריעות הטקסטיל שהובאו לי להתרשמות פוענח לדגימת צבע וטקסטורה ייחודית ברקמה בעבודת יד.


ביקשתי לתת למעיל התורה נראות עיצובית אחרת ולכן עוצב המעיל כשלראשו כותרת המביעה את רעיון כתר התורה ובה נרקמו המילים הפותחות את הפיוט "שחר אבקשך" באותיות בצבע כחול בהתאמה לדוגמת אחד הצעיפים, שהייתה בגוונים אלו.


כמו גם תהליך העבודה שהיה מרתק ומרגש, הסיפור המשפחתי העומד מאחורי עיצוב המעיל הוסיף רבות לתרומה כשהעצים את מעמד הכנסת ספר התורה שהיה מרגש במיוחד, וזכיתי להשתתף בו.


להאזנה לפיוט המושר

מעצבים עבורך מסורת

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן