עיצוב מבראשית – אורלי רוזנבאום | צילה ירון עיצוב עכשווי בהשראת ארץ התנ"ך

עיצוב מבראשית – אורלי רוזנבאום | צילה ירון
עיצוב עכשווי בהשראת ארץ התנ"ך
2011

הקולקציה השניה שיצרתי כמעצב שמלות כלה  לקיץ 2011 – עסקה במראה הגלביה החדשה, כמעצב אופנה וטקסטיל זיהיתי זמן ארוך את חזרתו של הטרנד האופנתי וביקשתי לתת לו פרשנות  אישית.


בקולקציה Beautiful Color שהשראתה הטקסטילית היה שילוב בין גזרות של גלאביות מסורתיות ופרח היביסקוס שצמח ליד ביתי, התחקיתי אחר פרח ההיביסקוס משלב הניצן ועד לשלב קמילתו . הפרח חידד בי מחשבות אנטלקטואלית בנוגע לפיתוח טקסטילים וגזרות חדשניות בהשראתו.

"לא רציתי ליצור קולקציה בה השמלות עם דפוס פרחים או הדבקה שלהם על גבי הבדים." התרגום האבסטרקטי היה מורכב בחלק הארי שלו משמלות גלבייה בגזרות רחבות, ביניהן שמלה בהשראת פריחתו של הפרח הנפתח מידי יום בצורה סיבובית ספירלית איטית כשהוא מעצים את גווניו וצבעוניותו מאור השמש אליו הוא נחשף. בהשראתו עיצבתי שמלה בעלת כתף אחת בגונים רכים של ירוק תכלת ולבן. עושר הצבעים של השמלה וגזרתה החדשנית על רקע צילום הקולקציה בחולות חדרה – יצר חיבור מרתק בין הקולקציה שלי לבין הספר שעתיד  היה להתפרסם ועל כן שמלה זו נבחרה להתפרסם בספרן של אורלי רוזנבאום ו צילה ירון "עיצוב מבראשית".

 "הספר עיצוב מבראשית הוא ספר / אלבום המציג קונספט ראשון מסוגו בעולם, המחבר בין עיצוב עכשווי לסיפור המקראי בספר "בראשית". הספר מציג יצירות של מיטב המעצבים, משקף סגנון חיים יוקרתי ואדריכלות מודרנית, על רקע הטקסט התנ"כי ותמונות נוף של המדבר הקדום. כל זאת, בצילומים מרהיבים.


הספר נערך בהשראת סיפורים ומראי מקום המופיעים בספר "בראשית": הבית באור כשדים ממנו יצא אברהם למסעותיו, הבית בארם נהרים, ארמון פרעה, אוהל שרה, בית לוט בסדום, הבית בחרן, ביתם של יצחק ורבקה וביתו של לבן. בתים בהם התחוללו סיפורים מופלאים ומרגשים, שנפוצו ונודעו מאז בעולם כולו. הספר מעורר מחדש את הסיפור התנ"כי ומציג אותו באור העיצוב וסגנון החיים המודרני. כל פרק מציג את הבית, הדמויות, הסיפור והרקע להתרחשותו, ומעלה נקודות למחשבה."


(תקציר הספר מתוך אתר סימניה)

מעצבים עבורך מסורת

Select your currency
ILS שקל ישראלי חדש
Scroll to Top
גלילה למעלה
דילוג לתוכן